Koh Tao & Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karlien - WaarBenJij.nu Koh Tao & Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karlien - WaarBenJij.nu

Koh Tao & Koh Phangan

Blijf op de hoogte en volg Karlien

17 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Reis verslag nummero 2!
Het duurde even maar hier is mijn tweede reisverslag. Ik was gebleven in Bangkok, en toen naar Koh Tao gegaan met de bus en boot. Ging allemaal prima, alleen geen oog dicht gedaan again de hele busrit. Zat ook ingesloten tussen 3 Franse mannen die may thai (boxen) gingen doen in Koh Samui. Heel gezellig, ze hielden alleen geen tel hun mond en betrokken mij ook telkens met hun gesprek. Wat nog wel redelijk lukte met mijn steenkolen Frans en hun minimale Engels. Maargoed, eenmaal op Koh Tao aangekomen maar meteen een taxi gezocht. Gelukkig waren er 4 Zweedse meisjes die ook een taxi zochten, dus konden we makkelijk delen, waren leuke meiden dus ook maar meteen met ze geluncht en avond gegeten. Verder was het guesthouse in Koh Tao ook prima, wel meest absurd lelijke dekbedovertrek ever gezien (staat op de foto), maar heel vriendelijk en lekker eigen badkamer voor mijzelf. Later die dag naar het strand gegaan en wauw wat mooi! Helderblauwe zee, bijna geen golven, palmbomen aan het strand en een strakblauwe lucht. Echt prachtig, dus ben maar gaan zonnen. Na het avond eten (met de zweedse meisjes) ben ik nog in m'n eentje een drankje gaan drinken op het strand. Nou, zo lang was ik niet alleen want binnen 5 minuten had ik alweer nieuwe mensen ontmoet, 2 Ierse meisjes, 1 Zweedse en 1 Duitse jongen. Met een Iers meisje kon ik het heel goed vinden (en de buckets ook). Dus daarmee hele avond gechilld en toen gaan slapen. De volgende dag naar Koh Nuangan (je schrijft het anders maar excuse-moi) gegaan. dat is een klein eilandje naast Koh Tao, daar met de long boat heengegaan onwijs mooi ook die boot trip! En toen naar het eilandje, je kon naar een viewpoint (laten we het aantal trappen die je opmoest en mijn conditie er even buiten laten) dat was echt heel gaaf. heel mooi uitzicht over het hele (kleine) eilandje. Toen de rest van de dag daar in de zon gelegen en 's avonds weer gewoon naar Koh Tao gegaan om te eten. Die avond ook voor de tweede keer weer alleen gegeten, dat is echt best wel saai.

Maargoed! de volgende dag (voor degene die mij niet bijhouden, we leven nu op 11 maart een dinsdag). Bij toeval bij het ontbijt twee leuke Nederlandse meiden ontmoet en daarmee de hele dag naar het strand gegaan. En 's avonds lekker gegeten weer en drankje gedronken op het strand. En de volgende dag een ticket naar Koh Phangan geboekt, waar ik dan de 13e s ochtends heenging. Maar Koh Tao kort samengevat:

Erg leuk en mooi, maar als je alleen aan het reizen bent en niet een duikcursus oid doet dan kan het soms een beetje eenzaam zijn omdat iedereen of een stelletje is, of in een vriendengroep is of met hun duikschool dingen doet. Maargoed, op naar Koh Phangan dus!

Ik was een beetje zenuwachtig want de full moon party kwam eraan en dan schijnt het gigantisch druk te zijn en bijna onmogelijk om een hostel te vinden op het eiland. Ik kwam dus van de boot, ben maar weer in een taxi gestapt -heel eng, had namelijk geen flauw idee waar ik naar toe moest! Toen bij de laatste stop met andere mensen uitgestapt en daar in de hitte met mijn rugzak rondgelopen op zoek naar een hostel/guesthouse. Ik kwam aan bij een soort bungalow park met hele dure kamers, het enige bungalowtje wat niet duur was zag er toch verschrikkelijk uit! Ik lieg niet, er stonden rotsen in de kamer, overal mieren, overal spinnenwebben en echt een donker hol. Plus ik dacht ook, als ik hier in mijn eentje in een bungalow ga zitten dan kom ik natuurlijk helemaal niemand tegen. Dus verder zoeken. Elk hostel zat vol of voor 500 bt (ongeveer 11 euro) een dorm room met 20 andere, uuuh thanks but no thanks. (dit gedrag van mij wordt ook wel flashpacken genoemt, maar ik kan er niks aan doen dat ik een beetje luxe wil toch?) :). Nou dus ik weer verder zoeken en zoeken en zoeken (zo voelde het, was maar 20 min aan het zoeken in totaal denk ik). en toen bij mijn huidige hostel uitgekomen! was maar 400 bt per avond, en een eigen kamertje. De kamer zelf was... tja, niet echt mega schoon of goed geisoleerd. De buitenlucht (en beesten) konden op minstens 10 plekken mijn kamer makkelijk bereiken. Dit consulteerde in 1 huge ass kakkerlak op nacht nr 3. De huisbaas met zijn emmertje en netje het beest achteraan, zag er best komisch uit. Zelf vond ik het wel iets minder komisch, maargoed verder geen ongedierte gezien dus dat scheelde.

Waar was ik? Oja dag 1 dus, bij het inchecken 2 super leuke Zweedse meiden leren kennen (Klara en Alice). daarmee ben ik ook de hele tijd op Koh Phangan mee opgetrokken. En de dagen op Ko P. zagen er als volgt uit:

- opstaan
- ontbijten (omelet met kaas en toast)
- strand
- douchen
- avond eten en drank
- buckets
- stappen

en dit x 4 dagen! De tijd hier is een beetje vergelijkbaar met van die foute stap zuip vakanties op Cherssooo, maar ik heb me zeer vermaakt. Buckets zijn dus kleine emmertjes met drank er in, heel lekker! En de feestjes zelf bestonden uit onder andere 1 vette jungle party. Midden in de -je raad het al- jungle! Je moest er met een taxi heen en nog een stuk lopen en dan kwam je uit op een mini festival terrein met echt heel vette muziek en leuke sfeer!
De volgende dag, na onze dagelijkse routine was het dan eindelijk tijd voor de full moon party! Erg leuk! Vooraf met Klara en Alice en nog twee Nederlandse jongens drankspelletjes gedaan. Waar ik dus ongelofelijk slecht in was... Maar toen richting het feestje! Vooral veel gedanst en rondgelopen, want Klara en Alice gingen iets eerder weg, en toen opeens had ik een hoelahoep gevonden (gestolen?). En daarmee over heel het strand gelopen en alleen maar gehoelahoept met mensen. Ja, leuk feestje dus. Eigenlijk is Koh Phangan alleen maar feestjes geweest voor mij, heb ook bijna niks van het eiland gezien. Best slecht, maarja, het was wel allemaal heel leuk hier. Je ziet ook heel veel mensen onder het verband omdat ze:

1. In glas zijn gestapt
2. Zijn gevallen op de scooter/brommer/motor
3. in een gevecht gewond zijn geraakt
4. Al het bovenstaande

Dusja, meer dan de winkelstraat en het strand heb ik dus eigenlijk niet echt gezien. Maar ik ga wel verantwoord cultureel doen in de komende maanden.

Vandaag is mijn laatste dagje hier, ik moet een beetje de tijd doden tot half 9, heb dus al een uitgebreide manicure en pedicure gehad en nu dus eindelijk mijn tweede verslagje schrijven, straks tas pakken, lunchen en dan op weg met de nachtboot. Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar, een nachtboot, je ligt dus met allemaal matrasjes naast elkaar op een boot...
Mijn zweedse vriendinnetjes zijn vanochtend al vertrokken richting Koh Tao en ik vertrek vanavond dus naar Koh Phi Phi en Koh Lipe. En dan na een paar dagen ontmoet ik de Zweedse meiden weer op Koh Phi Phi. Koh Phi Phi en Lipe zijn dus de echte jaloersmakende eilanden met hagelwitte stranden enzo, de foto's zullen nog wel voorbij komen!
Verder ga ik dus tot de 24ste nog eiland hoppen en chillen op het strand en dan richting Cambodja! Dit was mijn verslagje weer voor deze keer, de volgende keer zal ik waarschijnlijk vanaf Cambodja schrijven. Oja over de foto's, ik kan mijn SD kaartje dus op dit moment nergens kwijt om op een computer te zetten (ik ben de verbind kabels en usb stickje ook eventjes kwijt). Dus de foto's komen nog!

Byeebyeeee!



  • 18 Maart 2014 - 14:43

    Renee:

    klinkt heeeel ontspannen Karlien, je bent echt aan het zomeren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlien

Hoi! Ik ga begin maart tot en met 24 juni vier maanden in Zuid-Oost Azie reizen. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen.

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 4999

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 24 Juni 2014

Mijn eerste reis- Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: