Aankomst en Bangkok 3 dagen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karlien - WaarBenJij.nu Aankomst en Bangkok 3 dagen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karlien - WaarBenJij.nu

Aankomst en Bangkok 3 dagen!

Door: karlien

Blijf op de hoogte en volg Karlien

08 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Hello!

Hier mijn eerste reisverslag van mijn reis door Zuid-Oost Azie. Het begon allemaal afgelopen woensdag op Schiphol, waar mijn moeder, vader en broer mij kwamen uitzwaaien. Opeens was ik na de douane echt helemaal alleen met een onduidelijk vooruitzicht. Dat hakte er wel even in, maargoed ik ging gewoon door! De vliegreis verliep prima, alleen niet geslapen. De aankomst op BKK airport naar hostel verliep ook prima, ik ging (heel avontuurlijk ook al zeg ik het zelf) niet met de taxi van de airport naar het hostel maar met de trein! Wat ik toen niet wist is dat het eindpunt van de trein nog een heel eind was van mijn hostel -logisch, had ik van te voren kunnen weten- dus alsnog was een taxi ritje nodig. Wat een opgave was in 33 graden met tas van 20 kg en lange broek. Tijdens het zoeken naar de taxi kwam ik 3 Franse jongens tegen, aardige knullen. Zij moesten ook in de buurt van koh san road (backpackers wijk) zijn en daar aangekomen maar meteen mijn hostel gezocht. Wat niet lukte (oke, we hebben misschien 5 minuten gekeken) Maar wel een frans barretje gezien, en tja dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk! Ben de rest van de middag met die jongens een biertje bij het barretje gaan drinken. Ondertussen wel nog 1 keer een poging gedaan om het hostel te vinden op een tuktuk en warempel, het hostel zat natuurlijk gewoon om de hoek. Achja... Die avond gingen zij er weer vandoor dus heb ik snel even ergens een Phad thai naar binnen gewerkt en ben meteen gaan slapen -wat overigens ook niet echt lukte-. maargoed op naar dag 2!

Bangkok dag 2! Echt een hele leuke dag was dit! De dag begon echter wel om 6 uur 's ochtends al, na nog een nacht slecht geslapen was wel iets minder. Maar het was met goede reden want ik ging een fietstocht doen! Ik ging met de ''openbaar vervoer'' boot vanaf mijn straat er zelf naar toe, viavia een beetje de weg gehoord maar dat was al erg leuk. Op de boot waren alleen maar Thaise mensen op weg naar werk en ik had meteen een mooie tour door de stad over het water. Aangekomen bij de fietstocht van Co v kessel, meteen contact gemaakt met een nederlandse meid, zij wilde na de toch ook even gaan shoppen dus de plannen voor de rest van de dag waren al weer meteen gemaakt! De fietstocht door het echte Bangkok ging door onder andere heel veel kleine steegjes langs huizen waar men allemaal kleine dubieuze bedrijfjes had, erg leuk om dat eens te zien. Verder naar Chinatown geweest, naar een Chinese markt -ik zal jullie de details besparen- (oke voor de liefhebbers: de varkensmaagden lagen naast het ontbijt van de verkoper die weer naast een visslacht hoekje zat. De geur die hierbij kwam kijken kunnen jullie zelf wel voorstellen). Daarna hebben we een tempel bezocht met een huge buddha, een zittende (ik heb toevallig ook vandaag de liggende gezien, daarover later meer), en ook wierrook opgestoken en een gebedje gedaan (ik kom nog spiritueel verrijkt terug ook!) Ook nog de flower market gezien, erg leuk.
Na de tocht naar een shopping centre geweest, was echt gigantisch groot maar toch niks gekocht. Bij terugkomst in mijn straatje van het hostel (rambuttri road o.i.d.) mijzelf even lekker laten verwennen door een voetmassage te nemen. Was echt HEERLIJK! Ik werd ook iets te enthousiast want had meteen een zweedse massage van een uur, manicure en pedicure erbij geboekt. haha maar ik had het ook wel even nodig na de reis en gekte van de stad. Ook kost hier alles dus echt geen drol, al het bovenstaande pakketje was nog geen 20 euro!
Na deze heerlijkheid ben ik ergens een hapje gaan eten waar ik een Amerikaans meisje tegen ben gekomen, erg leuke meid, we hadden samen gegeten (en gedronken) en meteen afgesproken om de dag erna (vandaag dus) naar een andere markt te gaan, de Weekend market. Maar dit was dus dag 2. nu komt dag 3, ik zal het iets korter houden ;)

Bangkok dag 3! Weer vroeg opgestaan om naar de grootste markt van ZO Azie te gaan. Was ook een beleving, heeeeel veeeeel kleding, schoenen, tassen en andere troep. En op de markt zelf was ook een dieren afdeling. De Lonely Planet beschrijft dit als een leuke ervaring waar je allemaal (illegale) dieren kunt zien en bewonderen. Maar ik vond het verschrikkelijk, er waren manden van 1 vierkante meter met 8 blaffende (wel heel schattige en kleine) honden, daarnaast nog 4 van die manden en daarachter allemaal hondjes opgesloten in kooien, terwijl het daar ook zeker een graad of 26 was. Toen verder gelopen en op een gegeven moment allemaal soorten knaagdieren in mini kooitjes gezien, naast konijnen en cavia's ook een niet-defineerbaar maar zeker weten illegaal diertje gezien in een kooi die alleen maar rondjes liep en helemaal aan het trillen was. Na dit schouwspel wilde ik eigenlijk meteen weg, echt niet chill om te zien. maargoed, dat was dus de markt. Daarna zelf op avontuur naar de royal palace, plek met mooie tempels -denk ik-. Want ik ben er nooit aangekomen. Er waren protesten aan de gang en bussen vol met mensen met geweren enzo, dus toen dacht ik: naahh, sla ik liever even over! Wel nog naar de Wat Pho geweest, een liggende huge Buddha, erg leuk! Mooi park er omheen met ook allemaal tempels en veel foto's gemaakt.
Daarna met de tuktuk weer zu hause (hostel) gegaan en nu zit ik hier te typen! Haha, ook heb ik zojuist een busticket naar Koh Tao geboekt. ik ga vanavond om 8 uur al en kom morgen half 10 's ochtends aan. Heerlijk kijk er nu al naar uit!! (Koh tao, niet de bustoer). maargoed, na 3 dagen Bangkok heb ik zeker 90% van alle must-see's nog niet gezien, maar ik kom hier nog een paar keer terug, dus dan ga ik de rest wel bekijken. Ik ben die drukte van de stad nu ook wel een beetje zat.
Volgend berichtje komt dus van een tropisch (zwem) paradijs! En nee, geen centerparks :P).

ciao ciaooooo

Karlien

  • 09 Maart 2014 - 16:33

    Renee:

    Hoi Kaien,leuk om te lezen. Wat kan je veel doe in 2 dage n met weinig slaap!
    Hoop je gauw via Skype ofzo te zien en spreken. Het was hier vandaao overigens de mooiste 9 maart ooit, bijna 20 graden en alleen maar zon.De bomen in de tun zijn gesnoeid dus een hele kale tuin.
    Spreek je gauw, liefs xxx

  • 09 Maart 2014 - 19:19

    Annelies Heb:

    He heerlijk lieve Lien op deze manier kunnen we een beetje met je mee reizen! Kies je gezelschap goed uit, nou ja jezelf bent ook top gezelschap ik, maar blijf het leuk hebben. Sawadeeh kah.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlien

Hoi! Ik ga begin maart tot en met 24 juni vier maanden in Zuid-Oost Azie reizen. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen.

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5000

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 24 Juni 2014

Mijn eerste reis- Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: