Koh Lipe! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karlien - WaarBenJij.nu Koh Lipe! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karlien - WaarBenJij.nu

Koh Lipe!

Blijf op de hoogte en volg Karlien

24 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Hellow! Hierbij reisverslagje nr 3.

Ik was vertrokken vanaf Koh Phangan richting Koh Lipe (dacht ik). Ik was beetje eigenwijs om eerst naar Koh Phi Phi te gaan en vanaf daar diezelfde dag richting Lipe te vertrekken, niet gekeken naar prijzen of reistijden van boten oid, dus ik naar Koh Phi Phi. De reis was met een nachtboot. Een soort slavenschip achtige praktijken met allemaal keiharde matrasjes naast elkaar en een vies kussentje. Je buurman lag op ongeveer 4 cm van je vandaan, gelukkig had ik een helemaal niet enge rare man naast me die vroeg of ik wilde blowen en of ik misschien een beetje wiet had voor hem... Maargoed, ''geslapen'' dus met mn paspoort om mijn nek en mijn rugzak tussen mijn voetjes geklemd. Misschien de volgende keer toch 5 euro meer uitgeven voor een normale reis..

Bij aankomst in een plaatsje waarvan ik de naam niet weet om 5 uur sochtends opgehaald met een taxi busje, daarna naar een plek gebracht waar ik 1 uur moest wachten. Dus leek het een ander Nederlands meisje en ik (zij moest naar de airport op Krabi, om via Bangkok naar Chang Mai te vliegen) een goed idee om een 7-eleven te zoeken en koekjes te scoren. De 7-eleven gevonden en de koekjes ook, alleen bij terugkomst was de bus van het Nederlandse meisje al langsgeweest! En had ze haar vluchten en alles gemist.. Erg balen voor haar. Mijn taxi brommertje kwam na 3 minuten, dus voortaan ga ik geen koekjes meer scoren terwijl ik moet wachten. Nou dus naar een andere plek gebracht, daar weeeer een uur wachten en toen kwam taxi nr 3 (volg je me nog? ik zit hier nog steeds in dat plaatsje waar de nachtboot stopte) om ons naar de bus die naar Krabi ging te brengen!
Moest ik overstappen op krabi, daar erachter gekomen dat het dus ontzetten duur en omslachtig is om via Phi Phi naar Lipe te gaan, nou lang verhaal kort te maken. Uiteindelijk een nachtje in Krabi gebleven en naar Railay gegaan (heel mooi, wilde aapjes gezien jjaayy en van top tot teen gesluierde vrouwen zien zwemmen in de zee, heel apart) en toen eindelijk Lipe!

Dus de volgende dag naar Koh Lipe! werd ik opgehaald door een mini van, kwam die man er na 20 minuten achter dat ik niet de juiste persoon was die hij moest ophalen vanaf het hostel! Wij dus terug rijden (hij als een malle) naar het hostel, had ik dus mijn juiste busje gemist (Arhg!!) en werd ik in een ander busje gepropt met allemaal mensen die een visa-run gingen doen in Maleisie, ik begreep er niks van. Tot na 3 uur ik uit het busje werd gegooid en ik in een busje vol met Chinezen en koffers (mijn Hollandse benen en ik konden er nog net bij) naar Pak Bara om vanaf daar de boot naar Lipe te pakken. Nou dat ging allemaal wel goed, en op de boot kwam ik een Italiaanse man met zijn zoon en vriendin tegen. Die man heeft een bar op Lipe en was zo vriendelijk om mij met de scooter een rondleiding te geven van het eiland en te helpen een guesthouse/bungalow te zoeken! Gevonden dus en voor 2 nachtjes geboekt.

De volgende dag een snorkel tour gedaan, in de hoop dat ik een beetje nieuwe (jonge) mensen zou ontmoeten want koh Lipe is dus echt enig voor als je een stelletje bent, of twee kinderen hebt. Ben ik niet en heb ik niet, dus nog weinig backpackers ontmoet. Ah fin, ik op de snorkeltour, samen met 6 (!) andere stellen, jottum. Was verder wel heel mooi die tour! Gesnorkeld met de cast van Finding Nemo, stenen gezien op een eiland, een niet bestaande waterval en een jaloersmakend mooi strandje gezien en ge BBQ'ed in gezelschap van 10000 vliegen. En als laatst gezwommen met lichtgevend plankton! Dat was echt kicke, als je bewoog waren er overal kleine lichtjes om je heen :). Die avond was ik Koh Lipe eigenlijk wel een beetje zat, omdat ik niemand had ontmoet en ik gewoon beetje moe was, dus ik voor de volgende dag een ticket naar Phi Phi geboekt, daar zouden mijn Zweedse vriendinnetjes ook aankomen een paar dagen later. Uiteindelijk die avond nog 1 biertje gedronken in een bar aan het strand -dacht ik-. Daar zittend aan de praat geraakt met de eigenaar (een soort Thaise Bob Marley met dread tot op zn kont, hij rookt alleen geen wiet helaas, dat had het plaatje wel compleet gemaakt). Hij (Mut heet die) zag dat ik mij een beetje alleenig voelde en vroeg of ik voor hem zou willen werken in de bar en op zijn resort met bungalows. Dus ja, toen dacht ik, Waarom niet? Volgende dag met hem afgesproken (10 uur, dus hij kwam half 12 aankakken). en het resort gezien, echt heel vet! hij heeft 4 bungalows en in totaal 5 kamers te huur. Op het moment is het heel rustig dus mijn taken zijn oa de bungalows schoonmaken, Mut entertainen, hem Engels leren, voor de puppies (aaaahh) en katjes (aaaah x2) zorgen, beetje koken (een beetje, hij is namelijk niet erg onder de indruk van mijn kookkunsten) en hem Engels leren. In ruil daarvoor krijg ik een slaapplek in een bungalowtje en eten, dus goed gereld voor nu even!
Verder dus Koh Lipe bezocht, een prachtige zonsondergang gezien die dag en beetje gesetteld. De volgende dag (na een nacht op een keihard matras in gezelschap van 100 muggen, de muggenbulten teller stond toen op 30) de bungalow waar ik slaap opgeruimd (ik slaap op de begane grond en Mut op de eerste verdieping) en beetje gechilld. Gister de twee puppies (heb ik al gezegd dat hij ook eigenaar is vn een bar op het strand?) bij de bar opgehaald, Big Blue en Bailey, zo super lief! en weer een beetje opgeruimd en savonds in de bar gewerkt. En vandaag eigenlijk niet zoveel gedaan behalve gechilld en op het strand gelegen en met de puppies gespeeld.

Het is allemaal niet zo zwaar werken hier. Bij de bar werken leuke mensen en er is elke avond live muziek. Ook werken er een paar internationale mensen en ik heb echt een stuk beter beeld van het eiland! alleen het enige waar ik dus GEK van word zijn al die muggen! Vandaag staat de teller op 85 muggenbulten. en dan niet van die kleine muggenbultjes die na 2 dagen weggaan, nee dikke units van een bulten die jeuken als een gek! Deet 40/50% vanuit Nederland...? ik ga denk ik een klacht indienen, heb binnen twee dagen twee flesjes gebruikt en de muggen lachen erom. Ze zijn totaal niet niet afgeschrikt, savonds als ik slaap onder mijn muscito net doen ze een wedstrijdje wie mij het meest kan prikken. De winnaar mag in 1 keer zoveel mogelijk prikken binnen een vierkante cm, dus vandaar heb ik dus overal groepjes muggenbulten op mijn body. Nu Deet 95% gekocht, gebruiken ze in het leger en shit, dus mag hopen dat dit wel werkt!

Verder weet ik eigenlijk nog niet zeker wanneer/wat/hoe ik verder ga reizen. Mijn plan om naar Cambodja te gaan de 26ste gaat niet door en nu ben ik dus een beetje aan het kijken hoelang ik hier wil blijven en of ik misschien eerst naar Laos ga met een van de Zweedse meiden en dan naar Vietnam en eindig in Cambodja. In ieder geval, iets wat Mut mij heeft geleerd voor de komende tijd: Take time, and Be Happy! Dus dat ga ik de komende dagen doen in Koh Lipe!

Adios amigos!

  • 30 Maart 2014 - 20:31

    Yvonne:

    Ha Karlien,

    Heerlijk om jouw reisverslag te lezen. Hoor het je allemaal zeggen en wat goed dat je het tot nu toe allemaal met vooral veel humor bekijkt. Alleen die muggen, die moet je nog even temmen.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Veel liefs en een dikke knuffel
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlien

Hoi! Ik ga begin maart tot en met 24 juni vier maanden in Zuid-Oost Azie reizen. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen.

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 5002

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 24 Juni 2014

Mijn eerste reis- Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: