van het zuiden naar het noorden! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karlien - WaarBenJij.nu van het zuiden naar het noorden! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Karlien - WaarBenJij.nu

van het zuiden naar het noorden!

Blijf op de hoogte en volg Karlien

05 April 2014 | Thailand, Bangkok

Wat is er veel gebeurt in de tussentijd! Ik zal beginnen waar ik de vorige keer gebleven was, namelijk Koh Lipe.

De dag nadat ik mijn blog online had gezet ging het eigenlijk helemaal anders dan verwacht. Ik was die dag gewoon weer een beetje mijn ding aan het doen, schoonmaken en rondhangen bij het huis. Ook nog even naar het strand gegaan en 's avonds een drankje drinken in een barretje op de walking street. Toen ik daar dus aan het drinken was raakte ik aan de praat met een Nederlandse jongen, ook nog mee gegeten ergens en savonds mee naar de bar van mijn baas (Mut, weet je nog?) genomen. Allemaal prima en gezellig, was ook oprecht een leuke avond met live muziek in de bar en een leuke sfeer. Totdat Mut (mijn baas) opeens heel vreemd deed. Hij begon (onder invloed van aardig wat alcohol en wiet) onbeschoft tegen die jongen en mij te doen en hele rare dingen te zeggen. Waar het op neerkwam is dus dat ik mijn spullen moest pakken en de volgende ochtend kon vertrekken, want -zoals Mut zei- als je een nieuwe man hebt dan kan je niet meer voor mij werken. Heel apart allemaal, ik begreep er helemaal niks van, maar ik de volgende ochtend mijn spullen gepakt. Beetje awkward moment, omdat het zo vreemd gelopen was.
Later die dag sprak ik met een meisje die ook in de bar werkt, zij vertelde mij een beetje hoe het zat en vanuit Mut's kant. Want wat was er nou namelijk, Mut zag mij een als zijn eigendom, een Westerse vrouw naast je verhoogt je status. En hij deed ook veel moeite om mij daar te houden, door de puppies naar het resort te brengen en mij uit eten te nemen enzo. En ik ben ook wel erg naief geweest om te denken dat het echt alleen vriendschappelijk was. Ik denk dat er vroeg of laat toch wel een sexueel getinte opmerking o.i.d. van zijn kant was gekomen en dan was ik daar alsnog weggegaan. Maargoed, wel jammer want ik vond het op Koh Lipe erg relaxed, maar aan de andere kant was ik ook niet van plan er nog heel lang te blijven.

2 dagen na dat incident vertrok ik richting Koh Phi Phi, want daar zaten mijn Zweedse vriendinnetjes Alice en Klara! Erg gezellig, super leuk om hun weer te zien en ook een leuk eiland, alleen was ik -klink ik verwent nu- een beetje eiland moe. Het mooiste eiland had ik al gezien (koh lipe) en dat party party van Koh Phangan had ik eigenlijk ook wel een beetje gezien. Plus dat verblijven in Phi Phi echt verschrikkelijk duur is.
Maargoed, eerste avondje dus meteen weer aan de buckets! en naar het strand... en de rest weet ik allemaal niet zo goed meer. Het grappige is van het guesthouse waar ik verbleef (ban Thai) dat die eigenaresse echt een hilarische vrouw is, Miss Lee. Extreem streng, voorbeeld van haar regels:
- GEEN schoenen
- GEEN toilet papier in de wc gooien
- Stil zijn na 11 uur 's avonds
- GEEN jongens mee naar huis nemen, tenzij ze ook in het guesthouse slapen

En op het begin deed ze ook niet aardig tegen mij, toen ik daar aankwam met mn backpack in 38 graden. Heel kortaf en of ik maar meteen even wilde betalen. Maar achteraf, na de eerste avond heb ik gemerkt dat ze echt super tof is. Iedereen die ooit in Phi Phi is geweest in dat guesthouse gaat er weer terug voor haar. Overal hangen ook foto's, gedichtjes, berichtjes van mensen die haar bedanken voor de leuke tijden.

Maargoed, dag twee van Phi Phi had ik dus een beetje een kater, en eigenlijk niks gedaan, behalve op het strand liggen en 's avonds poging tot stappen gedaan maar na 2 uurtjes weer m'n bed ingedoken. Dag 3 was wel heel vet, we gingen naar Bamboo Island, een prachtig eiland wat op het begin erg relaxed en leuk was. Totdat er binnen een half uur een stuk of 20 boten aankwamen met allemaal Chinese toeristen er in, vreemde mensen die Chinezen. Allemaal alles bedekken tegen de zon, over het strand lopen ze met reddingsvesten (op het zand he, niet eens in het water) en wij werden een soort toeristische attractie want er werden de hele tijd foto's van ons genomen. Beetje minder, maar wel een wandeling rondom het eiland gemaakt -camera natuurlijk vergeten mee te nemen- wat heel tof was! Later ook nog gesnorkeld, wat erg leuk was is dat als je een chipje of stukje brood in je hand had en opeens honderd vissen om je heen zwommen, allemaal dat chipje proberen af te pakken en daarbij in je vingers bijten.

Na 3 dagen Phi Phi had ik een vlucht naar Chiang Mai geboekt, omdat ik ook nog wel iets van het Noorden eigenlijk wilde zien. Dus daar aangekomen op de airport een Canadees beetje hippie achtig meisje ontmoet en daarmee een taxi gedeelt en ook een kamer in het hostel gedeelt. Was echt heel gezellig. Ook waren daar Loes en Fiona, die ik al eerder via een forum had leren kennen voor mensen die ook alleen aan het reizen zijn. Dus die avond naar een marktje geweest en lekker gegeten en de volgende dag wat tempels en musea bezocht in de stad. Die avond gaan stappen ook in Chiang Mai, en daar kwam ik dus weer iemand tegen die op dezelfde middelbare school had gezeten, Karlijn, erg toevallig! Niet extreem laat gemaakt want de volgende dag gingen Loes en ik naar een tempel op de berg (300 trappen op!) erg leuk. Er was ook opeens een monnik die tegen loes begon te praten, maar omdat wij elke dag zowat alle regels horen ivm monniken (niet tegen praten, niet aanraken, niet in de ogen aankijken etc) was ze een beetje flubbergasted over hoe ze moest reageren haha!

Die dag erop (1 april) in de bus richting Pai gegaan. Pai is een soort hippie dorpje boven Chiang Mai. De rit er naar toe was echt hels! Zo veel bochten en heuvels en slecht rijdende mensen op de weg, gelukkig niet ziek geworden maar een meisje in het busje wel, aah. Aangekomen in Pai hadden we gehoord over een leuk guesthouse, alleen dat konden we niet vinden dus zijn we in een ander super leuk bungalow parkje gebleven, met een eigen prima bungalow voor met zn tweeen. Die avond uit geweest en gingen de drankjes er weer goed in. We begonnen met een biertje in een van de bungalows van een Argentijnse jongen die wij hadden ontmoet, echt heel chill in een hangmat beetje relaxen en muziekjes luisteren. Uiteindelijk ook best laat geworden die avond toen we richting de walking street gingen. En die volgende dag weer vrij weinig gedaan (zonduh). Die avond was er een Trance achtig electro feestje georganiseerd aan een meertje, iedereen in Pai was daar en was ook wel een leuk feest! Beetje hoog -kijk mij eens hippie zijn- gehalte versus de echte die-hard hippies. Maar wel naar ons zin gehad!

Die dag erop een scootertje gehuurd (vrouw van de verhuurder: ''heb je al 2 jaar je rijbewijs'?'...Ik: '' Uhh jaaaa''.Zij: '' En rijd je thuis ook vaak op een scooter'' Ik: ''Ja, ik rij heel vaak op mijn scooter thuis, geen probleem'') Haha, dus die scooter kregen we mee, en don't worry, niet gevallen en niks engs gebeurt. Met de scooter richting waterval gegaan, kleine waterval maar wel heel mooi en nog naar een witte buddha op een berg gereden, ook heel mooi. Die avond ook weer voor de verandering uit geweest en de volgende dag alleen maar bij het zwembad gehangen. Loes moest eerder weg, richting Laos, maar ondertussen was ik Karlijn (meisje van dezelfde middelbare school) ook al een paar keer tegengekomen dus met haar verder die dag bij het zwembad gehangen. Was heel grappig, want opeens ging het enorm regenen en waaien, een soort storm! Dus wij meteen het zwembad in gedoken (swimming in the rain!) en naast het zwembad stonden mensen te dansen in de regen, echt heel leuk om te zien!

Die avond naar sunset bar gegaan, een leuk barretje aan de rivier (je moet via een vreselijk enge bamboo brug lopen om er te komen). En ook toen begon het opeens keihard te regenen en onweren, maar die bliksem was zo vet om te zien! Alles werd opeens licht en je zag super duidelijk die bliksem in de lucht. Ook echt een top avondje, gedanst in de regen met een cocktail in m'n hand. Totdat opeens de elektriciteit over in Pai uitviel, dat was wel een beetje een buzz kill. Ook moest ik de volgende ochtend 7 uur 's ochtends de bus halen. Dus optijd naar huis om vandaag 8 (!) uur lang onderweg te zijn richting Chiang Rai. Ik wil ook hier nog een tripje of een jungle tocht doen (als het weer het toelaat, het is nu namelijk weer aan het stormen :( ). en dan vanaf Chiang Mai richting Vietnam, Ho Chi Min. Mijn visum gaat de 8ste van April in, dus ik heb hier nog een paar dagen de tijd om alles een beetje uit te zoeken. Vanavond in ieder geval naar een marktje en denk ik rustig aan doen en dan morgen ochtend plannen hoe ik mijn dagen ga opvullen hier.

Volgend bericht zal dus vanuit Vietnam zijn!

  • 05 April 2014 - 12:38

    Annelies:

    Oh oh ja zou leer je wel street smart te worden, niets is voor niets lieve Karlien. Enfin ik vetrouw hevig op jou om mijn kleine zusje te behoeden voor naieviteiten in Vietnam.
    Hoe dan ook jullie zullen het vast heel leuk krijgen en zo te lezen geniet je zo wie zo al. Pas echter op voor erg aardige mannen die je onder hun vleugels of erger willen nemen.
    Ik ga zo naar Merel om haar nieuwe crib te zien. Dag lieve Karlien heb het goed.

  • 21 April 2014 - 20:57

    Tiny:

    Beste Karlien,
    Ik ontving vandaag je weblog van Hans. Ben nog niet in de gelegenheid geweest alles te lezen.
    Het klinkt als een totaal andere wereld ver van het westen waar wij zitten.
    Wat een rijkdom om dit mee te mogen maken, en ik vind het super je verhalen te lezen.
    Hier in Weert gaat alles zo zijn gangetje. 3 dagen werken, 1 dag naar Achel oppassen bij de kleindochters, dat is elke keer weer een nieuwe bijzondere ervaring. Maxime is inmiddels >3 jaar en Philou 8 mnd. Op dit moment zit je met Renee in Vietnam heb ik begrepen doe ook veel groetjes aan haar en een fijne tijd gewenst samen
    Veel lieve groetjes Tiny. P.S. Natuurlijk ook van Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlien

Hoi! Ik ga begin maart tot en met 24 juni vier maanden in Zuid-Oost Azie reizen. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen.

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 5009

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 24 Juni 2014

Mijn eerste reis- Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: